يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۴۳۰
تاریخ انتشار : ۵۶ : ۱۶ - ۲۵ دی ۱۴۰۲
چالش کارگردان و تهیه کننده مل‌مل برای بازگشت به آنتن تلویزیون

به گزارش دیباچه، " محمود سلامیان " کارگردان و تهیه کننده مجموعه برنامه پرقدمت و برند مل مل می‌گوید : مل مل کاراکتر محبوب کودکان، برای بازگشت به روی آنتن، نیازمند حمایت اسپانسر است، چرا که شبکه کودک سیما عملاً اعلام کرده با اینکه انگیزه تولید فصل جدید مل مل و حفظ این شخصیت محبوب عروسکی را دارد، اما تنگناهای مالی سبب شده نتواند دیگر در ادامه راه همراه این مجموعه باشد و آن را حمایت کند، از این رو تنها وجود اسپانسر است که می‌تواند حضور دوباره این شخصیت و به تبع آن فصل جدید مل مل را در تلویزیون تضمین و تثبیت کند. همچنین "سلامیان" معتقد است: وجود اسپانسر در عرصه تولیدات کودک که بار فرهنگی و آموزشی دارند تاثیرات نامناسبی را بر جای خواهد گذاشت، چرا که وجود اسپانسر به معنای آن است که یک برنامه نخواهد توانست صرفا براساس اهداف اولیه خود و بدون افزودن خرده فرمایشات سرمایه گذار در لا به لای محتوای برنامه، کار تولید را آغاز و به پایان برساند.

شبکه دو، بدون حضور اسپانسر، اجازه  ساخت سری جدید برنامه پر قدمتِ خود را نمی دهد! سری جدید مل‌مل بدون اسپانسر به تلویزیون نخواهد آمد 

محمود سلامیان به خبرنگار دیباچه گفت: پخش روتین برنامه « مل مل » از آذرماه سال گذشته تا کنون متوقف شده و مهمترین دلیل آن مشکلات مالی شبکه کودک سیما عنوان شده است. متاسفانه شبکه کودک دیگر نمی تواند به لحاظ مالی حمایتی از تولید "مل مل "داشته باشد. در نگاهی دیگر برخلاف توقعاتی که نسبت به‌ تحول در محتوا و ساختار این برنامه وجود دارد، بودجه‌ی متناسب با آن وجود ندارد. از زمان توقف پخش روتین برنامه، چندین طرح ارائه و جلسات متعددی برای اصلاح و بازنگارش طرحها انجام شده است و این انگیزه وجود داشته که با فرم و قالبی نو، مل‌مل به آنتن بازگردد. اما مشکلات شدید مالی تا امروز باعث سردرگمی تیم تولید و تزریق بی انگیزگی شده است. به عبارتی ساخت این برنامه پر قدمت و ۱۳ساله که از سال ۱۳۸۸ تا کنون جزو محبوب ترین برنامه های رسانه ملی بوده منوط به حضور اسپانسر و مشارکت کننده ها است.

شبکه دو، بدون حضور اسپانسر، اجازه  ساخت سری جدید برنامه پر قدمتِ خود را نمی دهد! سری جدید مل‌مل بدون اسپانسر به تلویزیون نخواهد آمد 

او افزود: درحال حاضر که قرار است فصل جدید "مل مل " با قالب نمایشی تولید شود، با دو مشارکت کننده در راستای حمایت مالی از تولید این مجموعه وارد مذاکره و همکاری شده ایم. این موضوع از نگاه بنده امری ناراحت کننده است چرا که کاراکتر محبوبی که با این حجم مخاطب جزو سرمایه های رسانه ملی و مردم محسوب می‌شود، برای حضور مجددش روی آنتن نیازمند یاری اسپانسر شده است. درواقع تلویزیون نمی تواند برنامه ای که خود در طول ۱۳سال سرمایه گذارش بوده را برای تداوم روی آنتن حمایت کند و این اتفاق باعث سرد شدن انگیزه برای کل تیم سازنده خواهد بود. تیمی که در بسیاری از رویدادهای ملی و بین المللی حوزه کودک با تمام توان در میدان برنامه سازی حاضر بوده و هست.

"سلامیان "اظهارداشت : هم اکنون برای ساخت سریال نمایشی مل مل در حال مذاکره با دو مشارکت کننده هستیم تا بتوانیم کار تولید را آغاز کنیم ولی با این حساب ممکن است در طول مسیر ساخت با دغدغه ها و چالش های زیادی روبرو شویم به گونه‌ای که پخش برنامه دائم به تعویق بیافتد. در کل امیداورم اسپانسرهایی که با آنها پیرامون ساخت برنامه گفتگو شده پای کار بیایند تا بتوانیم ساخت فصل جدید " مل مل" را به طور رسمی آغاز کنیم و بیش از این بین برنامه و مخاطب فاصله نیندازیم، همچنین بتوانیم به مخاطبانی که در فضای مجازی پیگیر برنامه مل مل هستند و از پخش نشدن آن گله مندند پاسخی صریح بدهیم.

شبکه دو، بدون حضور اسپانسر، اجازه  ساخت سری جدید برنامه پر قدمتِ خود را نمی دهد! سری جدید مل‌مل بدون اسپانسر به تلویزیون نخواهد آمد 

او ادامه داد: به هر حال علی رغم همه دغدغه و مشکلات، امیدوارم تولید کار بزودی آغاز شود و کار با قدرت بیشتری نسبت به قبل روی آنتن بیاید؛ البته ناگفته نماند عدم تخصیص بودجه به تولیدات پرقدمت تلویزیون که طی سالها پخش، مخاطبان خود را دارند چالش نامناسب و بدی محسوب می شود که جریان یافتن آن بویژه در عرصه تولیدات کودک تاثیرات مخربی را بدنبال خواهد داشت. چون حوزه کودک به‌ گونه ای نیست که بتوان براحتی برای آن اسپانسر یافت و مسیر تولید و پخش را همانطور که از ابتدا مد نظر بوده طی کرد؛ در واقع ما در این حوزه قرار است کار فرهنگی و آموزشی برای کودکان داشته باشیم، اما وقتی پای اسپانسر در تولیدات متعلق به آثار این گروه سنی باز می شود، دیگر نمی توان آنطور که باید،پیش رفت. چون حضور اسپانسر یعنی خواسته های او، یعنی به مقدار پولی که بابت تولید برنامه در اختیار برنامه ساز می گذارد. طبیعتا به همان مقدار خرده فرمایشاتی در مسیر تولید دارد که نه تنها نمی توان نسبت به آنها بی توجه بود، بلکه حتی باید به همه آنها در محتوای برنامه جامه عمل پوشاند که این موضوع ضربه مهلکی به برنامه بویژه تولیدات حوزه کودک وارد خواهد کرد. به هر حال با وجود آنکه کار کودک کار حساسی است ولی عملا و آشکارا از سوی تلویزیون به ما اعلام شد، بدون اسپانسر امکان تولید مل‌مل وجود ندارد و اگر هم اکنون این کاراکتر عروسکی به طور موقت در روزهای پراکنده روی آنتن تلویزیون دیده می شود بدلیل حمایتهای مالی و مشارکتی است که بودجه تولید این قسمتها را برعهده گرفته اند.

سلامیان در پایان گفت :شبکه کودک انگیزه و اراده تولید فصل جدید و حفظ این شخصیت محبوب عروسکی را دارد اما تنگناهای مالی ظاهرا سد بزرگی جلوی این انگیزه شده است.

انتهای پیام / 

گفت و گو از : زهرا فرود

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳